Zeleno Srce

To je moje življenje in poskušam ga živeti zdravo, srečno in okolju prijazno.

Prinesi odnesi živi arhiv

na marec 13, 2012

7. – 10. Marec 2012, se je v Ljubljani odvijal Mednarodni Feministični in Gejevski Festival Rdeče Zore. S strani skupine Red Min(e)d sem bila povabljena, da poskrbim za video dokumentacijo dogodkov (BringInTakeOutLivingArchive), ki jih organizirajo v času festivala. Ker podpiram enakopravnost in raznolikost sem bila navdušena, da sem lahko del tega. Posneti sem morala nekaj dogodkov in jih nato zmontirati in objaviti v spletu. Tu so rezultati mojega dela.

To je bil prvi dogodek, ki sem ga morala dokumentirati, njegova vsebina pa je tako imenovan Real-time Documentary Embroidery, torej v slovenščini nekako Dokumentarno vezenje v realnem času. Slišala sem že za tovrstno umetnost, a nikoli za dokumentarno vezenje, torej to je bilo zame nekaj novega.

Sledeči posnetek je dokumentacija protesta skupine Red Min(e)d, kjer so nas želele opomniti na vse ženske, ki so se v preteklosti borile za svoje pravice. To je njihov komentar na dogodek:
“Z gverilsko akcijo na Mednarodni dan žena, 8.marca smo se pridružile protestnikom gibanja 150 ob blokadi bank in z reaktualizacijo zahtev Antifašistične fronte žensk (AFŽ) iz leta 1942 opozorile na aktualnost teh zahtev in nujnost odpora proti socialni represiji in ekonomskemu izkoriščanju, ki še posebej ogroža ženske. Akcijo smo naslovile po sloganu “Hočemo kruh, pa tudi vrtnice!”, ki so ga leta 1912 skovale protestnice v okviru protestov tekstilnih delavk v Lawrencu, Massachusetts, ZDA.”

Naslednja dva posnetka predstavljata razstavo umetnice Margarete Kern iz Londona. Njena tema so bile migrantske ženske iz bivše Jugoslavije, ter njihove zgodbe o zapuščanju lastne države in selitvi v Berlin, Nemčija. To se mi zdi izredno zanimiva tema, ki preko razstave in branja njihovih pisem močno vpliva na človeka in njegovo dojemanje tovrstne zgodovine. To je tudi del moje zgodovine, zato se mi zdi še toliko bolj pomembno, da vemo kaj se je dogajalo v naši državi. Zelo radi obsojamo ljudi, ki se preselijo v druge države v upanju na boljše življenje, ampak običajno se ne vprašamo kaj jih je prisililo v to. Večini od njih ni bilo enostavno oditi, ampak vseeno so… Torej, tu sta posnetka teh dogodkov.


Leave a Reply

